انتخاب بهترین عینک آفتابی با توجه به فرم صورت

atoomwp_admi_wp
28 اکتبر, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نتخاب بهترین عینک آفتابی باتوجه به فرم صورت

ممکن است برای شما سوال باشد که در خرید عینک آفتابی به چه مواردی باید توجه داشته باشید. این مسئله که آیا شما قصد دارید عینک آفتابی برای محافظت از چشم‌هایتان تهیه کنید یا به دنبال زیبایی و شیک‌پوش بودن هستید، تفاوتی نمی‌کند. در هر دو حالت، انتخاب نوع عینکی که با فرم صورت و لباس شما هماهنگ است، می‌تواند به زیبایی شما بیفزاید. بنابراین، هنگام انتخاب بهترین عینک آفتابی، چه مردانه و چه زنانه، بهتر است علاوه بر توجه به موارد مربوط به محافظت چشم، به روش صحیح انتخاب عینک مناسب برای انواع فرم صورت نیز دقت کنید.

شاید فکر کنید که تنها با پرو کردن عینک روی صورت، می‌توانید فرم مناسب را پیدا کنید. اما با داشتن اطلاعات ساده و کلیدی، حتی در خرید آنلاین عینک آفتابی نیز می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه با عینک علی کشاورز همراه باشید.

تشخیص فرم صورت و انواع عینک آفتابی | بهترین عینک آفتابی با توجه به فرم صورت

در این مقاله، به یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین عینک آفتابی، یعنی تناسب شکل عینک با فرم صورت، می‌پردازیم. آیا می‌دانید که صورت شما کدام دسته از شکل‌های اصلی صورت را دارد؟ برای تشخیص این موضوع، چندین روش وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که روبروی آینه بنشینید و موهای خود را به‌کلی به سمت بالا نگه دارید. سپس از قسمت پیشانی خود شروع به کشیدن یک خط روی آینه کنید و دورتادور صورت آن خط را ادامه دهید. به همین سادگی!

طرح روی آینه به یکی از فرم‌های زیر نزدیک‌تر خواهد بود:

  • بیضی
  • گرد
  • مربع
  • مستطیل
  • لوزی یا الماسی
  • مثلث
  • قلبی
  1. عینک آفتابی مناسب برای صورت بیضی |بهترین عینک آفتابی با توجه به فرم صورت

صورت‌های بیضی، یکی از معمول‌ترین شکل‌های صورت هستند. این نوع صورت شبیه به یک تخم‌مرغ برعکس است و فاصله‌ی پیشانی تا چانه بیشتر از فاصله‌ی گونه تا گونه است. عرض پیشانی نیز تا حدودی بیشتر از عرض چانه است و این موضوع باعث می‌شود که از صورت‌های گرد متمایز شود. این نوع صورت‌ها از لحاظ تناسب چهره، جزو شکل‌های ایده‌آل هستند. اگر می‌خواهید این تناسب را حفظ کنید، بهتر است از فریم‌های عینک با عرض مناسب استفاده کنید. عینک‌هایی که فریم آن‌ها نه خیلی باریک باشد و نه خیلی پهن. عینک‌های کلاب‌مستر، ویفرر، خلبانی، چندضلعی، پروانه‌ای، مستطیل و مربع شکل برای صورت‌های بیضی مناسب به نظر می‌رسند.

عینک آفتابی مربعی _ صورت بیضی
  1. عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد | بهترین عینک آفتابی

این نوع صورت به همان اندازه از گونه تا گونه عریض است که از پیشانی تا چانه است. این افراد معمولا دارای پیشانی کوتاه و خط فک منحنی و بدون زاویه هستند. اگر می‌خواهید چهره‌تان باریک‌تر یا کشیده‌تر به نظر برسد، می‌توانید از عینک‌هایی با فریم زاویه‌دار و باریک استفاده کنید. هرچه عینک جنس فلزی‌تر و شکل باریک‌تری داشته باشد، به صورت شما حالت کشیده‌تری خواهد داد. عینک‌های خلبانی، پروانه‌ای، مربع و مستطیل شکل برای این نوع صورت‌ها بسیار مناسب خواهند بود.

  1. عینک آفتابی مناسب برای صورت مربع | بهترین عینک آفتابی

صورت‌های مربعی‌شکل دارای خط فک تقریبا مستقیم و قوی هستند. عرض پیشانی آن‌ها با عرض گونه تا گونه‌ی آن‌ها تناسب خوبی دارد و می‌توان گفت طول و عرض چهره‌ی ‌آن‌ها به نسبت برابر است. اگر می‌خواهید چهره‌ی مربعی شما به نظر کشیده‌تر بیاید یا زاویه‌ی خط فک کمتر به چشم بیاید، می‌توانید از عینک‌هایی با فریم باریک استفاده کنید. عینک‌هایی که عرض بیشتری نسبت به طول دارند و فرم منحنی خوبی دارند مناسب هستند. توجه داشته باشید که انحنا در فرم عینک، زاویه‌دار بودن چهره شما را کم می‌کند. عینک‌های با فریم خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، بیضی، گربه‌ای و پروانه‌ای شکل برای صورت‌های مربعی مناسب خواهند بود.

عینک آفتابی گرد
  1. عینک آفتابی مناسب برای صورت مستطیل | بهترین عینک آفتابی

چهره‌های مستطیلی دارای کشیدگی بیشتری نسبت به عرض صورت هستند. بیشتر افراد فاصله‌ی  بین خط فک تا گونه آنها زیاد است و بینی کشیده‌ای دارند. اگر می‌خواهید این کشیدگی را به حداقل برسانید و تناسب زیبایی را به نمایش بگذارید، می‌توانید از عینک‌هایی که دارای فریم با عمق بیشتر هستند استفاده کنید. عینک‌هایی با دسته‌ی زیبا و تزئین‌شده، برای این افراد مناسب خواهد بود و به عرض چهره‌ی آن‌ها می‌افزاید. هر چقدر پل عینک کمتر باشد، بینی را کوچکتر نشان می دهد. برای این نوع از فرم صورت بهتر است از عینک‌های زاویه‌دار استفاده نشود و فریم‌های خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، چندضلعی، گربه‌ای، بیضی و پروانه‌ای شکل مناسب خواهند بود.

عینک آفتابی چند ضلعی _ صورت مستطیل
  1. عینک آفتابی مناسب صورت لوزی یا الماسی | بهترین عینک آفتابی

صورت‌های الماسی، کمیاب‌ترین نوع صورت هستند. این صورت‌ها دارای طول چشم و خط فک باریکی هستند و گونه‌های عریض و برجسته‌ای دارند. برای این نوع صورت، عینک‌هایی با جزئیات زیاد و خطوط متمایز پیشنهاد می‌شود. حتما فریم‌های بدون لبه و گربه‌ای را امتحان کنید. فریم‌های خلبانی، گرد، گربه‌ای و بیضی‌شکل بر روی صورت‌های لوزی یا الماسی جلوه‌ی زیبایی خواهند داشت. این نوع عینک‌ها عرض گونه تا گونه را کمتر به نمایش می‌گذارند و تمرکز را از چانه‌ی زاویه‌دار آن‌ها برمی‌دارد.

عینک آفتابی گربه ای _ صورت الماسی
  1. عینک آفتابی مناسب صورت مثلثی | بهترین عینک آفتابی

صورت‌های مثلثی می‌توانند دو حالت داشته باشند: راس به سمت بالا یا پایین. در صورتی که راس مثلث به سمت پایین باشد، بهتر است این نوع صورت را در کنار مدل قلبی قرار دهیم. اما صورت‌های مثلثی با راس به سمت بالا، عرض پیشانی باریک و فاصله‌ی زیادی بین گونه تا گونه و چانه دارند. برای افزایش عرض قسمت بالای چهره، می‌توانید از عینک‌هایی با فریم تزئین‌شده یا با جزئیات بیشتر در نیمه‌ی بالای فریم استفاده کنید. فریم‌های گربه‌ای که از دو طرف قسمت بالای عینک کشیدگی زیبایی را به نمایش می‌گذارند، گزینه‌ی مناسبی خواهند بود. همچنین، عینک‌های با فریم خلبانی، کلاب‌مستر، بیضی، چندضلعی یا مستطیل شکل روی این نوع چهره‌ها تناسب بهتری ایجاد خواهند کرد.

عینک آفتابی خلبانی
  1. عینک آفتابی مناسب برای صورت قلبی | بهترین عینک آفتابی

صورت‌های قلبی یا مثلثی با راس به سمت پایین، دارای پیشانی عریض و چانه‌ای زاویه‌دار هستند. در صورت‌های با فرم قلبی، یک انحنای کوچک در پیشانی وجود دارد که چهره را کاملا شبیه به یک قلب می‌کند. برای این نوع صورت، فریم‌های با رنگ‌های روشن و نیمه‌ی عریض پایین یا استایل بدون فریم توصیه می‌شود. بهتر است فریم عینک این افراد خط مستقیم در قسمت بالا نداشته باشد. بنابراین، فریم‌های خلبانی، چندضلعی، گرد، مربع، پروانه‌ای، ویفرر و حتی تا حدودی مستطیل شکل بسیار مناسب خواهند بود.

نتیجه گیری در مورد بهترین عینک آفتابی

انتخاب بهترین عینک آفتابی بستگی به فرم صورت شما دارد. هر فرم صورتی، نوع خاصی از عینک را می‌طلبد. برای مثال، صورت‌های مستطیلی با عینک‌های با جزئیات زیاد و خطوط متمایز سازگار هستند. صورت‌های لوزی یا الماسی با عینک‌های گرد، خلبانی، گربه‌ای و بیضی شکل بهتر متناسب هستند. صورت‌های قلبی با عینک‌های خلبانی، چندضلعی، گرد، مربع، پروانه‌ای، ویفرر و حتی تا حدودی مستطیل شکل مناسب هستند. صورت‌های مربع با عینک‌های خلبانی، ویفرر، کلاب‌مستر، گرد، چندضلعی، گربه‌ای و پروانه‌ای شکل مناسب هستند. در نهایت، صورت‌های بیضی با اکثر انواع عینک سازگار هستند.

سوالات متداول

  1. چه مدل عینکی می‌تواند صورت کوچک و گرد را متعادل‌تر نشان دهد؟

صورت‌های کوچک و گرد، به دلیل اندازه و شکل خود، می‌توانند کمی توپر و پهن به نظر برسند. استفاده از عینک‌هایی با فرم‌های زاویه‌دار و خطوط صاف می‌تواند به ایجاد تعادل و کشیدگی در صورت کمک کند.

  1. آیا انتخاب عینک بر اساس فرم صورت، یک قاعده است یا یک توصیه؟

انتخاب عینک بر اساس فرم صورت یک قاعده کلی است، اما لزوماً یک قانون نیست. در واقع، انتخاب عینک متناسب با فرم صورت می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری جذاب‌تر و متناسب‌تر داشته باشید، اما این تنها یک عامل در انتخاب عینک است. عوامل دیگری مانند رنگ پوست، رنگ مو، و سبک شخصی نیز باید در نظر گرفته شوند.

  1. چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص فرم صورت خود، می‌توانید از یک آینه استفاده کنید. موهای خود را کنار بزنید و به شکل کلی صورت خود نگاه کنید. فرم صورت شما می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • صورت گرد: صورت گرد دارای عرض و طول تقریباً مساوی است.
  • صورت مربع: صورت مربع دارای پیشانی، گونه‌ها و چانه‌ای تقریباً یک اندازه است.
  • صورت قلبی: صورت قلبی دارای پیشانی باریک و چانه‌ای پهن است.
  • صورت لوزی: صورت لوزی دارای پیشانی پهن و چانه‌ای باریک است.
  • صورت مستطیلی: صورت مستطیلی دارای پیشانی، گونه‌ها و چانه‌ای کشیده است.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.