شناخت عینک آفتابی طبی و کاربرد های آن

atoomwp_admi_wp
10 دسامبر, 2023
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
عینک آفتابی طبی

عینک آفتابی طبی، نامی آشنا برای شماست. استفاده همزمان از دو نوع عینک ممکن نیست، اما عینک طبی آفتابی این امکان را فراهم می کند که همزمان از عینک طبی نمره دار و عینک آفتابی استفاده کنید. این عینک با داشتن عدسی یووی400 و عدسی نمره دار، نه تنها دید شما را بهبود می بخشد، بلکه در برابر نور خورشید چشمان شما را محافظت می کند. برای راحتی شما، محصولی با دو کاربرد متفاوت تولید می شود. برای آشنایی و خرید بهترین عینک آفتابی طبی، با عینک علی کشاورز همراه باشید.

عینک آفتابی طبی چیست؟

عینک آفتابی طبی دومنظوره، یک نوع خاص از عینک ها است که دارای دو عدسی مختلف است. این عینک های دومنظوره، علاوه بر داشتن عدسی طبی برای نزدیک بینی و دوربینی، دارای عدسی مخصوصی هستند که می توانند چشمان شما را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنند. این عینک طبی آفتابی برای افرادی که چشمان حساسی دارند و از عینک طبی استفاده می کنند، اما نمی خواهند در بیرون از خانه در مقابل نور خورشید قرار بگیرند، یک راه حل عالی است.

انواع عینک آفتابی طبی

ممکن است شما تعجب کنید که چگونه یک عینک می تواند هم طبی و هم آفتابی باشد؟ عینک های آفتابی طبی بر اساس کاربردشان به سه گروه تقسیم می شوند:

1.عینک آفتابی طبی کاور دار

عینک آفتابی طبی کاور دار

اگر می خواهید عینک طبی خود را بدون تغییر به عینک آفتابی تبدیل کنید، پیشنهاد ما استفاده از عینک آفتابی طبی کاوردار است. در واقع، این نوع عینک ها دارای گیره یا مگنت هستند که کاور یا شیشه عینک آفتابی به آن متصل می شود. با این حال، این عینک های کاوردار نیز دارای معایبی هستند که نمی توان نادیده گرفت. برخی از این معایب شامل سنگین بودن عینک به دلیل نصب دو عدسی و یک قاب اضافه، امکان شکستن و آسیب دیدن بیشتر، و در برخی موارد کاهش وضوح دید می باشد.

2.عینک آفتابی طبی فتوکرومیک

یکی از انواع متفاوت عینک های دومنظوره، عینک آفتابی طبی فتوکرومیک است. این نوع عینک با داشتن عدسی با قابلیت تغییر رنگ، نیاز شما را به خرید دو مدل مجزا از عینک طبی و عینک آفتابی برطرف می کند. عملکرد عدسی عینک های فتوکرومیک به این گونه است که هنگام قرار گرفتن در محیط های با نور کم و معمولی، بی رنگ هستند و در مواقعی که در مقابل نور فراوان قرار می گیرند، رنگ شیشه های آن تیره می شود. جالب است بدانید که زمان تغییر رنگ عدسی عینک طبی آفتابی فتوکرومیک معمولا بین 10 تا 30 ثانیه است.

  • نکته: این عینک برای استفاده به عنوان عینک دید در شب مناسب نیست، زیرا در مقابل نورهای مصنوعی کارایی ندارد. همچنین، این عینک طبی فتوکرومیک برای استفاده در هنگام رانندگی مناسب نیست، زیرا نور خورشید توسط شیشه های ماشین جذب می شود و عینک طبی آفتابی فتوکرومیک خاصیتی نخواهد داشت.

3.عینک آفتابی طبی با رنگ عدسی ثابت

یکی از انواع مختلف عینک آفتابی طبی، عینک دوکاره با رنگ عدسی ثابت است. این نوع عینک در دو مدل موجود است:

عینک طبی آفتابی با عدسی رنگ محدود: برخی از برندهای معروف عدسی، عدسی های آفتابی با رنگ های دودی و قهوه ای را تولید می کنند.

عینک آفتابی طبی با عدسی رنگ محدود

عینک طبی آفتابی با عدسی بی رنگ: این نوع عدسی قابلیت تغییر رنگ دارند و محدودیت رنگی برای آن وجود ندارد.

عینک آفتابی طبی با عدسی بی رنگ

مزایا و معایب عینک آفتابی طبی

حتما باید بدانید که حتی بهترین عینک طبی آفتابی نیز دارای مزایا و معایب خاص خود است. در ادامه به طور خلاصه در مورد آن ها صحبت کرده ایم. استفاده از یک عینک به جای دو مدل مختلف عینک یکی از بزرگترین مزیت های عینک طبی آفتابی است. خرید این عینک ها از نظر قیمت مقرون به صرفه است (نسبت به خرید دو عدد عینک) و عدسی های آن تنوع رنگی بالایی دارد.

تعدادی از معایب عینک  آفتابی طبی شامل: افرادی که نمره چشم بالایی دارند به دلیل اینکه عدسی طبی عینک آنها ضخامت زیادی دارد از عینک های دوکاره نمیتوانند استفاده کنند. دیگر معایب آن فرد محدود به انتخاب فریم است یا به عبارتی دیگر، تنوع فریم عینک طبی آفتابی بسیار کم است.

تبدیل کردن عینک آفتابی به عینک طبی

یکی از سوالات رایج برخی از مشتریان این است که آیا می توان عینک آفتابی را به عینک طبی نمره دار تبدیل کرد؟ پاسخ مثبت است. اما قبل از نمره دار کردن عدسی عینک آفتابی، باید به چند نکته مهم توجه کرد. عینک آفتابی شما باید قابلیت تعویض یا جابجایی عدسی را داشته باشد و به فریم فشرده نشده باشد. جالب است بدانید که عینک های آفتابی با شیشه هایی که دارای قوس و انحنای زیادی هستند، مناسب برای تبدیل به عینک طبی نیستند. برای تبدیل عینک آفتابی خود به عینک طبی آفتابی، باید عینک هایی با فریم کائوچویی را در نظر بگیرید، زیرا عدسی آن قابلیت جابجایی دارد.

کلام آخر…

در این مقاله در مورد عینک آفتابی طبی بحث شد، می توان گفت که این نوع عینک ها گزینه مناسبی برای افرادی هستند که نیاز به عینک طبی دارند و همچنین می خواهند چشمان خود را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنند. این عینک ها در چندین مدل مختلف موجود هستند، از جمله عینک های کاوردار و فتوکرومیک. با این حال، هر مدل خود مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب بهترین مدل بستگی به نیازها و ترجیحات شخصی شما دارد.

همچنین می توانید عینک آفتابی خود را به عینک طبی تبدیل کنید، اما باید به چند نکته مهم توجه کنید. در نهایت، انتخاب عینک مناسب می تواند به شما کمک کند تا دید بهتری داشته باشید و چشمان خود را در برابر نور خورشید محافظت کنید.

سوالات متداول

1.آیا استاندارد یووی400 برای عینک طبی آفتابی مهم است؟

بله، استاندارد یووی400 برای عینک طبی آفتابی بسیار مهم است. این استاندارد باعث می شود عینک طبی آفتابی از چشم در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند.

2.عینک طبی آفتابی مگنتی چیست؟

 عینک طبی آفتابی مگنتی نوعی از عینک طبی آفتابی است که دارای گیره یا مگنت است و کاور یا شیشه عینک آفتابی به آن متصل می شود.

3.آیا عینک طبی آفتابی تنوع رنگی دارد؟

بله، عینک طبی آفتابی دارای تنوع رنگی بالایی است. افراد می توانند با توجه به سلیقه رنگ دلخواه خود را انتخاب کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.