11 نشانه عجیبی که میگوید به عینک مطالعه نیاز دارید!

photo_۲۰۲۳-۱۰-۱۲_۱۷-۳۳-۰۷

11 نشانه عجیبی که میگوید به عینک مطالعه نیاز دارید!

5/5
11نشانه عجیبی که نشان می دهد به عینک مطالعه نیاز دارید!

اگر بطور مداوم از رایانه استفاده می‌کنید و گاهی اوقات برای خواندن مطالب روی صفحه‌نمایش، مجبور به چشم‌پیچی می‌شوید، یا در هنگام رانندگی نمی‌توانید به درستی علائم و نوشته‌های روی تابلوها را بخوانید، احتمالا نیاز به عینک دارید. بدون تردید، در چنین مواردی باید به یک چشم‌پزشک متخصص مراجعه کنید تا بینایی شما را بررسی کند. اما قبل از این، با توجه به برخی از نشانه‌ها، می‌توانید قاطعا بگویید که آیا بینایی شما ضعیف شده است یا خیر. با عینک علی کشاورز همراه باشید.

چه موقع به عینک نیاز داریم؟

اگر شما اجسام نزدیک را مبهم می‌بینید، احتمالا چشمان‌تان دوربینی هستند. دشواری در تمرکز بر روی اجسام نزدیک نیز نشان‌دهنده‌ی دوربینی بودن چشم‌ها است. میزان دوربینی تاثیر منفی بر توانایی شما در تمرکز بر روی اجسام نزدیک می‌گذارد. بنابراین، هر چه اجسام از شما دورتر باشند، شما به راحتی بیشتری روی آن‌ها تمرکز خواهید کرد. اگر برای خواندن کتاب یا استفاده از کامپیوتر مجبور به دور نگه داشتن آن‌ها هستید، احتمالا چشمان‌تان دوربینی هستند.

1.مشکلات زمان مطالعه

اگر شما به انجام کارهایی مانند نقاشی، دوخت و دوز، نوشتن یا کار با کامپیوتر عادت دارید و اخیرا متوجه شده‌اید که تمرکز بر روی این فعالیت‌ها برایتان دشوار شده است، احتمالا شما با پیرچشمی، یک نوع از دوربینی که ناشی از کاهش انعطاف‌پذیری عضلات چشم است، مواجه شده‌اید. ظهور پیرچشمی با افزایش سن کاملا طبیعی است. اگر در زمان مطالعه، کتاب را در فاصله‌ای بیشتر از 25 تا 30 سانتی‌متری از چشم نگه می‌دارید، احتمالا شما دچار پیرچشمی شده‌اید. این مشکل معمولا در سنین 40 تا 65 سالگی بروز می‌کند و با استفاده از عینک مطالعه قابل حل است.

2.تار دیدن اجسامی که دور هستند

اگر احساس می‌کنید که اخیرا اجسام دور را مبهم می‌بینید ولی در دیدن اجسام نزدیک مشکلی ندارید، احتمالا شما دچار نزدیک‌بینی شده‌اید. نزدیک‌بینی عمدتا در سنین بلوغ ظاهر می‌شود، اما ممکن است در هر سن دیگری نیز بروز کند. مانند دوربینی، درجه نزدیک‌بینی نیز متفاوت است. اگر به راحتی می‌توانید روزنامه بخوانید اما نمی‌توانید نوشته‌های روی تخته را تشخیص دهید، یا اینکه اخیرا برای تماشای تلویزیون نزدیک‌تر می‌نشینید، ممکن است شما دچار نزدیک‌بینی شده باشید. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد کودکانی که فعالیت‌هایی مانند مطالعه یا نقاشی را بیشتر انجام می‌دهند، ممکن است دچار نزدیک‌بینی شوند. البته، نزدیک‌بینی بیشتر به علل ژنتیکی است.

عینک طبی

3.مشکل داشتن در دیدن اجسام دور یا نزدیک

برای بعضی از افراد، هیچ یک از اجسام نزدیک یا دور به صورت واضح قابل مشاهده نیستند. اگر شما نیز در دیدن هر دو دسته از اجسام مشکل دارید.

4.خواب آلودگی هنگام کار با کامپیوتر

وقتی شما روی یک تصویر تمرکز می‌کنید تا جزئیات آن را به خوبی ببینید، عضلات چشم شما بسیار سخت کار می‌کنند. اگر چشم‌های شما به عینک نیاز دارند، این عضلات باید بیش از حد معمول کار کنند تا تصویری واضح و شفاف برای شما ایجاد کنند. این شرایط غیرعادی است و باعث می‌شود عضلات چشم شما در اثر فعالیت زیاد سریعا خسته شوند و در نتیجه شما هنگام کار با کامپیوتر احساس خستگی می‌کنید.

اگر شما به طور مکرر این شرایط را تجربه می‌کنید، توصیه می‌کنیم که به یک چشم‌پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا احتمال دارد که شما به عینک مطالعه نیاز داشته باشید. اما باید به یاد داشت که فقط استفاده از عینک این مشکل را حل نمی‌کند و بهتر است که در حین کار با کامپیوتر، بیشتر از معمول چشمک بزنید تا چشم‌هایتان آرام باشند.

5.نازک کردن چشم ها

اگر شما بیشتر اوقات برای مشاهده اجسام، چشمان‌تان را می‌چینید، احتمالا نیاز به استفاده از عینک دارید. اگر این عمل را به طور مکرر انجام می‌دهید، توصیه می‌کنیم که حتما به یک چشم‌پزشک مراجعه کنید.

6.داشتن مشکل دور بینی

دوبینی می‌تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد که معمولا به اعصاب چشم مرتبط است. البته، این مشکل ممکن است با استفاده از عینک حل شود. هر کدام از این دلایل باشد، باید دوبینی را به عنوان یک مسئله جدی در نظر گرفت و برای درمان آن به یک چشم‌پزشک مراجعه کرد.

7.داشتن سردرد یا چشم درد

اگر شما دچار چشم درد یا سردرد مزمن هستید، ممکن است این مشکل ناشی از ضعف بینایی باشد. چشم درد یا سردرد پس از انجام فعالیت‌هایی مثل مطالعه می‌تواند نشانه‌ی نزدیک‌بینی یا دوربینی باشد. در چنین شرایطی، توصیه می‌کنیم که به یک چشم‌پزشک مراجعه کنید.

8.مشکلات دید در تاریکی

اگر احساس می‌کنید که دید شما در تاریکی ضعیف شده است، ممکن است با مشکل بینایی مواجه باشید. اگر دید شما در شب کاهش یافته است، این می‌تواند نشانه‌ی وجود آب مروارید باشد. شما ممکن است این مشکل را هنگام رانندگی در شب بیشتر تجربه کنید.

9.عادت به محیط های روشن و تاریک

زمانی که برای عادت کردن به محیطی روشن یا تاریک طول می‌کشید، با افزایش سن افزایش می‌یابد. اما اگر احساس می‌کنید که این موضوع برای شما مشکل‌ساز شده است، ممکن است این ناشی از مشکلات بینایی باشد و شما نیاز به استفاده از لنز یا عینک طبی داشته باشید.

10.دیدن هاله اطراف لامپ

اگر شما هاله‌های روشن را دور لامپ‌ها و منابع نور مشاهده می‌کنید، ممکن است با مشکلات بینایی مواجه باشید. دیدن هاله می‌تواند یکی از نشانه‌های آب مروارید باشد، اما ممکن است ناشی از مشکلات بینایی دیگر نیز باشد.

11.حساسیت داشتن به نور

اگر احساس می‌کنید که چشمان‌تان بیش از حد به نور حساس شده‌اند، توصیه می‌کنیم که یک قرار با چشم‌پزشک بگیرید. حساسیت زیاد به نور ممکن است ناشی از مشکلات متنوعی باشد و برای درمان آن، تشخیص یک چشم‌پزشک لازم است.

جمع بندی…

در این مطالب، ما به بررسی نشانه‌هایی پرداختیم که ممکن است نشان‌دهنده‌ی ضعف بینایی باشند. اگر شما بطور مداوم از رایانه استفاده می‌کنید و گاهی اوقات برای خواندن مطالب روی صفحه‌نمایش، مجبور به چشم‌پیچی می‌شوید، یا در هنگام رانندگی نمی‌توانید به درستی علائم و نوشته‌های روی تابلوها را بخوانید، احتمالا نیاز به عینک دارید.

اگر شما اجسام نزدیک را مبهم می‌بینید، احتمالا چشمان‌تان دوربینی هستند. دشواری در تمرکز بر روی اجسام نزدیک نیز نشان‌دهنده‌ی دوربینی بودن چشم‌ها است. میزان دوربینی تاثیر منفی بر توانایی شما در تمرکز بر روی اجسام نزدیک می‌گذارد.

اگر شما به انجام کارهایی مانند نقاشی، دوخت و دوز، نوشتن یا کار با کامپیوتر عادت دارید و اخیرا متوجه شده‌اید که تمرکز بر روی این فعالیت‌ها برایتان دشوار شده است، احتمالا شما با پیرچشمی، یک نوع از دوربینی که ناشی از کاهش انعطاف‌پذیری عضلات چشم است، مواجه شده‌اید.

اگر احساس می‌کنید که دید شما در تاریکی ضعیف شده است، ممکن است با مشکلات بینایی مواجه باشید. اگر دید شما در شب کاهش یافته است، این می‌تواند نشانه‌ی وجود آب مروارید باشد.

اگر شما دچار چشم درد یا سردرد مزمن هستید، ممکن است این مشکل ناشی از ضعف بینایی باشد. چشم درد یا سردرد پس از انجام فعالیت‌هایی مثل مطالعه می‌تواند نشانه‌ی نزدیک‌بینی یا دوربینی باشد.

در نهایت، اگر شما هاله‌های روشن را دور لامپ‌ها و منابع نور مشاهده می‌کنید، ممکن است با مشکلات بینایی مواجه باشید. دیدن هاله می‌تواند یکی از نشانه‌های آب مروارید باشد، اما ممکن است ناشی از مشکلات بینایی دیگر نیز باشد.

در هر یک از این موارد، توصیه می‌شود که به یک چشم‌پزشک مراجعه کنید.

سوالات متداول

1.چه کسانی به عینک مطالعه نیاز دارند؟

 افرادی که با بالا رفتن سن، معمولا بعد از 40 سالگی، در هنگام مطالعه یا کارهایی که نیاز به تمرکز بر روی اشیای نزدیک دارند، مشکل دید می‌کنند، به عینک مطالعه نیاز دارند.

2.آیا عینک‌های مطالعه‌ای که در داروخانه‌ها یا مغازه‌ها به فروش می‌رسند، مناسب هستند؟

عینک‌های مطالعه‌ای که در داروخانه‌ها یا مغازه‌ها به فروش می‌رسند، معمولا برای استفاده‌های کوتاه مناسب هستند و برای مطالعه‌های طولانی مدت مناسب نیستند. همچنین، این عینک‌ها ممکن است باعث خستگی چشم شوند.

3.چگونه عینک مطالعه مناسب انتخاب کنیم؟

 برای انتخاب عینک مطالعه مناسب، باید به یک چشم‌پزشک مراجعه کرد تا چشم‌ها را از نظر دوربینی، نزدیک‌بینی یا آستیگمات بررسی کند و عینک مناسب را بر اساس وضعیت چشم و میزان دید فرد، تجویز کند.

کانال تلگرام عینک علی کشاورز

تمامی گزارش های ارسال بسته هاتون اینجا هست.

صفحه اینستاگرام عینک علی کشاورز

همگی عینک ها روز را اینجا دنبال کنید و سپس از سایت خرید کن

فهرست مطالب

عینک جنتل مانستر کد ۵۳

قیمت اصلی 380,000 تومان بود.قیمت فعلی 250,000 تومان است.

عینک جنتل مانستر کد ۵۴

قیمت اصلی 380,000 تومان بود.قیمت فعلی 250,000 تومان است.

عینک ریبن چندضلعی کد ۱۰۳

480,000 تومان

عینک پرادا چند ضلعی پلاریزه کد ۵۸۲۰

480,000 تومان

عینک میو میو کد ۰۸

400,000 تومان

عینک دیتا فلزی اسپرت

قیمت اصلی 400,000 تومان بود.قیمت فعلی 250,000 تومان است.

عینک مایباخ کد ۳۶۸

450,000 تومان

عینک گوچی فلزی گرد

قیمت اصلی 400,000 تومان بود.قیمت فعلی 250,000 تومان است.

نویسنده : تیم محتوای اتم وردپرس

تیم محتوا اتم وردپرس یک تیم جوان و قدرمتند است که برای سایت ها خدماتی همچون طراحی وب سایت، تولید محتوا، افزایش فروش دارد. همواره تلاش می کنیم بهترین ها رو برای شما خوانندگان عزیز فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید